Fastfood no more

Om någon undrar varför jag inte skriver här längre så är förklaringen denna:

Jag jobbar inte längre med snabbmat. Efter ett byte av restaurang, där jag på tvivelaktiga grunder blev provanställd igen, blev arbetslivet ett helvete. Chefen var psykotiskt elak, tempot omänskligt och stressen övermäktig. Jag klarade det inte. Speciellt klarade mina händer det inte. Jag blev sjukskriven med kronisk värk, och samtidigt såklart uppsagd från arbetet. Grunderna sades vara att jag inte skötte mitt jobb, vilket är bullshit. Det vet alla som känner mig eller har arbetat med mig.

På grund av värken kan jag inte ta ett nytt jobb, men är heller inte sjukskriven. Har sökt en massa jobb trots att jag vet att min kropp förmodligen inte kommer klara dom, men jag måste ju ha en försörjning. Hittills har jobbsökandet gått dåligt, och jag står utan försörjning. Jag ligger samtidigt i förhandling med min förra arbetsgivare för att försöka tvinga dom att ta ansvar för min rehabilitering, men eftersom jag var provanställd coh avskedades så har vi inget juridiskt stöd för att kräva det tydligen. Lagstiftningen runt detta är sinnessjuk och arbetarfientlig. Jag har allstå ingen aning om hur min framtid kommer se ut.

Just nu är jag bitter, ledsen och förbannad.

Jag håller er uppdaterade,
/m

Kommentarer
Postat av: restaurangslaven

hoppas det ordnar sig för dig, jag håller tummarna. kram

2008-05-28 @ 01:44:01
Postat av: Krastavac

Fortsätt skriva om hur allt går. Spillerill om det inte är just snabbmat den handlar om :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback