Inte bara en blogg

För er som läser denna blogg (vilket hela tiden visar sig vara fler än det fåtal som jag trodde) kommer det snart komma en ny grej. Jodå. Jag vet att jag inte skriver särskilt ofta, men som jag nämnt tidigare så beror det på att jag inte orkar tänka på jobbet när jag väl kommer därifrån. I alla fall så är det väldigt jobbigt nu, så jag kommer säkert gnälla om det i tid och otid ändå när ni träffar mig. Bättre terapi än kamrater i samma båt finns inte, frivilligt eller inte.

Men tillbaka till nyheten. I nästa nummer av tidningen Direkt Aktion kommer det finnas en artikel skriven av mig, som handlar om ungefär samma saker som denna blogg. Det vill säga att analysera min arbetsplats. Artikeln är på temat feminism (hela numret ska komma ut till 8:e mars, Internationella Kvinnodagen) och går ut på att analysera hur kvinnors situation på jobbet skiljer sig från männens och hur könsmaktstrukturerna visar sig där. Jag har inte skrivit så mycket om det tidigare, så det var verkligen intressant att sätta sig ner och tänka efter. Läs den, jag tycker att det är ett jätteviktigt tema att diskutera och arbeta kring.

För övrigt så ändrar jag samtidigt mitt bloggnamn till Agnes M. Larsson, då Anna inte är mitt riktiga namn. DA-numret kommer komma ut till 8:e mars. Läs och kommentera!

Kommentarer
Postat av: Martin F

medans Agnes är det? :)

2008-03-03 @ 10:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback