Dryga brats

Jag förstår inte människor som inte har någon som helst respekt för andra. Hur fan tänker man om man tror att en själv och ens egna affärer är överprioriterade andra? Som servicepersonal, och jag antar att det gäller alla från butiksbiträden till rörmokare, får man verkligen möta avskumssidorna hos folk. Det är som om det på något märkligt vis blir helt legitimerat att svina sig mot andra människor så fort "det ä ju deras jobb o dom får jue betalt förre".

Nej, jag får betalt för att serva dig med mat inte för att vara bollplank för ditt nedåtriktade klassförakt. Och ja, jag kommer ihåg er. När ni kommer inramlande efter att ha supit upp halva pappas månadslön, så är ni jävligt glada att jag jobbar på det här stället så att ni kan få erat fyllekäk. Utan mig, ingen mat. Hur svårt kan det vara att fatta?

Kommentarer
Postat av: Danne, lagerjobbare

Det pga såna där rikemansungar till idioter det finns arbetare som sliter inom yrken där man inte träffar kunder. Jag menar, vad tror du vår roll på fredagskvällarna är om inte att driva, häckla, spöa och råna de inramlande bratsen för DIN och dina arbetskamraters skull? ;)

2008-02-15 @ 00:42:08
Postat av: Jamesy

Jag skulle bli så jävla lycklig om nån gav dom råspö i matsalen efter beställningen! Du har helt rätt. Solidaritet över yrkesgränserna!

2008-02-18 @ 21:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback